19 Ekim 2013 Cumartesi

Jetta MK 6 TPMS (Lastik Basınç Monitör Sitemi) - ESP Tuş Montajı ( Çekiş Kontrol Sistemi )

 Merhaba arkadaşlar, bu konu başlığı altında ESP On/Off  ve TPMS tuşlarının nasıl montaj yapılacağını anlatacağım. . Montaj sırasında ve sonrasında oluşabilecek her hangi bir problemden dolayı sayfam ve şahsım sorumlu tutulamaz !

 ESP Sisteminin çalışması için her hangi bir kodlamaya ihtiyaç yoktur fakat TPMS montajı yapan ya da yapacak için kodlama bilgisi aşağıdaki montaj konusunun altında mevcuttur...


1. Vites körüğü çerçevesi aparat yardımı ile tırnaklarından çıkartılarak sökülür...







2. Çakmaklık ve düğme konsolu 3. resimde işaretli vidalar sökülerek yerinden çıkartılır... Alttaki çakmaklık ve park sensörü kablo soketleri çıkartılır, boş olan düğme muhafazaları çıkartılarak sırasıyla ilk başa ESP yanına TPMS ve isteğe göre Park Sensörü tuşlarının montajı yapılır...





3. ESP kablo seti üzerinde gelen kablo tesisatında çakmaklıktan elektirik almak için bir dişi bir de erkek olmak üzere iki tane beyaz soket bulunmaktadır. Araç çakmaklığında bulunan orjinal erkek soket kablo setinde gelen dişi sokete takılır, diğer erkek soket ise çakmaklığı takılarak tuş işlevi ve tuş lambasını yanması için gerekli olan elektirik hiç bir kablo sıyırma işlemi yapılmaksızın alınmış olur...







4. Elinde her iki buton ve kablo tesisatı olan arkadaşlar, Not: Yeni gelen kitlerde bu işleme gerek yoktur...

1. ESP Soketi üzerindeki 3 numaralı pini sökecek ve TPMS ile gelen küçük siyah parçanın 1 numaralı pine takacak
2. ESP Soketi üzerindeki 6 numaralı pini sökecek ve TPMS ile gelen küçük siyah parçanın 2 numaralı pine takacak
3. ESP soketi üzerindeki 4 numaralı pini sökecek ve TPMS ile gelen küçük siyah parçanın 3 numaralı pine takacak
4. ESP Soketi üzerindeki 5 numaralı pini ABS Kontrol Modülünde 39 numaralı pine takılacak

5. TPMS Kablo demeti üzerindeki boşta olan yeşil kablo ESP soketi üzerindeki 3 numaralı pine takılacak
6. TPMS Kablo demeti üzerindeki boşta olan kahveringi kablo ESP soketi üzerindeki 6 numaralı pine takılacak
7. TPMS Kablo demeti üzerindeki boşta olan siyah kablo ESP soketi üzerindeki 4 numaralı pine takılacak
8. TPMS Kablo demeti üzerindeki 4 numaralı pin ABS Kontrol Modülünde 35 numaralı pine takılacak

Son olarak pinleri taktığımız küçük soket ile diğer küçük soketi birleştireceğiz ve devre tamamlanmış olacak...

Not: Kırmızı Ok = Tpms kablo demeti üzerinde boşta kalan kabloları gösterir, Sarı Ok = Tpms soketi üzerindeki büyük soketi , Yeşil Ok = Tpms kablo demeti ile birlikte gelen küçük siyah parça ve yukarıda anlatımı yapılan bağlantıları gösterir...



5. ESP/TPMS kablolarını ABS Kontrol Modülüne çekmek için, aşağıda resimde görülen sünger üzerindeki vidalar sökülerek çıkarılır.



Ben kabloarı çekmek için aracın sağ tarafında resimde görülen kalorifer borularının geçtiği yeri seçtim, böylece aracın sağ tarafında bulunan ABS Kontrol Modülüne daha kolay ulaştım ve Eps/Tpms kablolarını keserek uzatma ihtiyacı duymadım, lütfen sizde montaj yaparken ya da yaptırırken kabloları aracın sağ tarafından kablo kılavuzu geçirin...



Kablolar kolayca iç kısma çekildi...





6. ABS Kontrol Modülünü çıkarmak için ok ile işaretli mandalı yukarı çekmeniz yeterli, kendi kolayca çıkacaktır...



7. ESP için gelen kablo 39 nolu pine, TPMS için gelen kablo 35 nolu pine takılır. Takma işlemi yapılmadan önce modülün koruma muhafazası tırnakları attırılarak çıkarılır, mor pin kilidi sola ittirilerek açılır böylece pinler takılır, pin kilidi kapatılır muhafaza takılır ve modül yerine takılarak montaj bitirilir...



8. Vites körüğü ve çervesi yerine takılır...





Sonuç :









Not: * Kodlama sırasında ya da kodlama sonrasında olası problemlerde tarafım veya sayfamsorumlu tutulamaz!
Konu anlatımı bana özel olup, her hakkı sayfamıza aittir!

* Kodlamalar Trendline / Comfortline / Highline donanıma göre farklılık gösterir!

Gerekli Ekipmanlar

1. Windows Xp ve üzeri işletim sistemine sahip olan bir laptop
2. Vcds Program
3. Vcds Kablo (11.11.3)

Kodlama Öncesi Yapılacak İşlemler

Auto Scan

Auto Scan kodlama öncesi yapılması gereken bir işlemdir. Kodlama sırasında yada kodlama sonrasında olası problemlere karşı, aracın var olan özelliklerini kayıt etme işlemidir.



Lastik Basınç Monitör Sistemi (TPMS) :































1 yorum:

  1. Hocam telefon numarasi varsa paylasabilirmisiniz sormak istedigim bir konu var

    YanıtlaSil